Selv om biblioteket er stengt kan du kontakte oss på e-post eller telefon 66 81 50 50 (kl. 10-15 mandag – fredag). Vi hjelper deg så godt vi kan digitalt.

Spørsmål og svar om stengt bibliotek, meråpent, lesesal og BUA

  • Jeg har ikke internett/PC-tilgang hjemme, kan dere hjelpe meg?
    SVAR: Ja, dersom du ikke har egen PC-tilgang hjemme kan du kontakte oss på telefon eller e-post for å avtale tid.
  • Kan jeg låne bøker og utstyr?
    SVAR: Nei, men du kan låne og lese e-bøker i appen vår Bookbites
  • Har dere en oversikt over alle appene deres?
    SVAR: Ja, i denne artikkelen finner du en oversikt over appene våre
  • Kan jeg levere bøker?
    SVAR: Ja, i returkassen ved inngangen til Kolben
  • Får jeg purringer på det jeg har lånt?
    SVAR: Nei, vi sender ikke ut purringer så lenge vi har stengt
  • Får jeg boken jeg har bestilt?
    SVAR: Nei, vi behandler ingen bestillinger så lenge vi har stengt
  • Kan jeg hente en bok jeg har bestilt?
    SVAR: Nei, men du beholder plassen i køen
  • Jeg har fått hentemelding på en bok jeg har bestilt – hva gjør jeg?
    SVAR: Venter til vi åpner igjen, boken blir stående inntil videre
  • Kan jeg bruke meråpent bibliotek?
    SVAR: Nei, denne ordningen stenges inntil videre
  • Kan jeg bruke lesesalen?
    SVAR: Nei
  • Kan jeg levere inn utstyr til BUA?
    SVAR: Ja, ta kontakt med oss digitalt – vi tar imot etter avtale
  • Behandler dere e-post?
    SVAR: Ja, har du spørsmål eller kommentarer kan du sende dem til kolbenbib@nordrefollo.kommune.no
  • Tar dere telefonen?
    SVAR: Ja, mellom kl. 10 og 15.00 i ukedagene – du får kontakt med oss på telefon 66 81 50 50

Stenging av biblioteket er ett av flere tiltak som Nordre Follo kommune har besluttet for å redusere smittespredning av koronaviruset. Kommunen følger med på utviklingen, og iverksetter tiltak etter råd fra nasjonale myndigheter. Du kan holde deg oppdatert om situasjonen via kommunens nettsider: https://www.nordrefollo.kommune.no/koronavirus/

Våre apper